Back to top

Nový marketingový riaditeľ Martin Tornyai

Publikované: 26. február 2016 - 7:12
Onedlho bude spustený e-shop a v pláne je aj mnoho ďalších projektov. Rozhovor s Martinom Tornyaim, novým marketingovým riaditeľom DAC-u.


Na úvod poprosím prezraď, akú máš futbalovú minulosť?

„Vlastne moc ani nie je čo predstavovať, keďže ako hráčovi sa mi nepodarilo výraznejšie presadiť. V mládežníckych kategóriách som hral postupne za SFM Senec, KOBA Senec, AŠK Inter Bratislava a Artmediu Petržalka. Je trošku kuriózne, že ani jeden klub za ktorý som hrával v mládežníckych kategóriách, už momentálne neexistuje. Na seniorskej úrovni som hral najvyššie 3. ligu v Ivanke pri Dunaji a v Galante. Minulú sezónu som hral najvyššiu Univerzitnú ligu za University of Liverpool. Kvalitatívne by som ju radil asi niekde na úroveň našej 3. ligy, ale samozrejme - ako je to už tradičné v UK -, liga bola veľmi fyzicky náročná a rozhodcovia niekedy púšťali až extrémne tvrdú hru. Momentálne z dôvodu pracovnej vyťaženosti nehrám nikde, aj keď by som veľmi chcel a na trávniky ma to stále láka.“

Ako si sa dostal do kontaktu s naším klubom?

„Prvý kontakt s vedením klubu bol niekedy v októbri minulého roka, tesne pred odchodom do Národného Tréningového Centra v Poprade, kde som sa podieľal na organizácii sústredenia Manchestru United U17. Počas kempu som dostal správu od vedenia DAC-u, že som pozvaný na prvé stretnutie do Dunajskej Stredy, a to hneď po skončení mojej práce pri mladíkoch z Manchestra. Rozhodujúcim momentom bolo stretnutie s majiteľom klubu Oszkárom Világim v polovici novembra, na ktorom sme sa porozprávali o fungovaní a ambíciách klubu a mojom pohľade na futbalový manažment. Zmluva sa podpisovala 23. decembra a oficiálne som v klube od polovice januára.“

Čím ťa DAC najviac zaujal?

„V prvom rade sú to ambície majiteľa klubu. O tom že to nie sú len také prázdne reči svedčí fakt, že investuje nemalé finančné prostriedky do dvoch veľkých projektov - výstavby nového štadióna a tréningového komplexu. Ďalej sú to samozrejme skvelí fanúšikovia. Bol som na dvoch domácich zápasoch DAC-u na jeseň a atmosféra bola na pomery Fortuna ligy fantastická.“

Aké úlohy máš v klube na starosti?

„Prioritne je to tzv. komerčná stránka klubu, čo znamená sponzorstvo a marketing. Samozrejme pomáham vedeniu aj v mnohých iných projektoch, kde môžem využiť svoje skúsenosti z Premier League a hlavne moje kontakty v zahraničí.“

Fanúšikovia DAC-u patria medzi najvernejších nielen na Slovensku, ale aj v celom regióne strednej Európy. Na čo sa v blízkej budúcnosti môžu tešiť v oblasti marketingu?

„Momentálne je prioritou stabilizácia a profesionalizácia klubu v oblasti marketingu a sponzorstva, ako aj dokončenie projektov ktoré boli začaté ešte pred mojim príchodom do klubu. Fanúšikovia sa v najbližšej dobe môžu tešiť napríklad na spustenie e-shopu. Samozrejme, v pláne je veľa projektov, o ktorých je momentálne ešte príliš skoro hovoriť, ale fanúšikovia budú určite informovaný v správnom čase.

Vyštudoval si futbalový manažment v Anglicku. Vieš nám priblížiť čo toto štúdium presne znamená?

„Som absolventom programu Football Industries MBA na Liverpoolskej Univerzite. Tento program je hodnotený ako najlepší masters program zameraný na futbalový manažment. Na svete je len niečo vyše 200 absolventov a zo Strednej Európy medzi nimi okrem mňa už len jeden Poliak. Program mi umožnil absolvovať pobyty v top kluboch Spojeného kráľovstva, ako napríklad Manchester City, Liverpool FC, Everton, Celtic, Burnley FC, Milton Keynes ako aj štvordňové pobyty v St. George‘s park (národné tréningové centrum Anglickej FA) a priamo v centrále UEFA v Nyone zameraný na tréning organizácie zápasu Ligy Majstrov. V rámci štúdia som mal možnosť spolupracovať na viacerých zaujímavých projektoch ako napríklad finančná analýza klubu West Ham United, Analýza udržateľnosti transferového systému pri súčasných transferových sumách a platoch hráčov, alebo Analýza potencionálnej kandidatúry Talianska na usporiadanie EURO. Moja dizertačná práca bola zameraná na odporučenie programu reform pre FIFA v súčasnej kríze.“

Čo z týchto zahraničných poznatkov sa dá aplikovať v našich reáliách?

„Ťažko povedať a sám som zvedavý. Samozrejme, prostredie Premier League sa s futbalom na Slovensku nedá porovnať. Keď si zoberieme, že kluby v Premier League majú približne päťsto zamestnancov, tak je zrejmé, že rozdiely sú veľké v každom aspekte riadenia klubu. Stále som len vo fáze adaptácie, lebo pred mojim príchodom do DAC som nikdy nemal možnosť vidieť ako pracujú kluby na Slovensku. Vlastne všetko čo viem o fungovaní a manažmente futbalového klubu som sa naučil počas mojich pobytov v top kluboch sveta. Sám som zvedavý, čo sa z toho bude dať použiť. Skúste mi rovnakú otázku položiť o rok a možno budem vedieť dať konkrétnejšiu odpoveď.“

Záverom - aké sú tvoje ambície smerom do budúcnosti?

Mám len 27 rokov, čo je na manažéra vo futbalovom klube pomerne nízky vek, takže ambície ísť vyššie určite mám. Myslím, že aj v manažmente DAC-u som najmladší. Určite by som sa v budúcnosti chcel dostať do nejakého veľkoklubu. Najlepšie Interu Miláno, ktorého som fanúšikom. Momentálne sa však plne sústreďujem na prácu pre FC DAC, aby som splatil dôveru majiteľa, ktorú som dostal.“

Zdroj: fcdac.sk


Toto ste už čítali?

Tagy: DAC
Cookies